Indsigt
![](/media/dqdpumcg/hero-production.jpg?rxy=0.5042769149865928,0.33705921814761614&width=720&height=400&rnd=133620688094970000)
Hvordan sidemandsoplæring bliver struktureret
Strukturen hjælper til at oplæringen gennemført konsekvent og ensartet hver gang
![](/media/4v1b5dzp/gettyimages-941446070.jpg?rxy=0.4671536653093861,0.3809722281014233&width=720&height=400&rnd=133620666414770000)
Hvordan oplæringsplanen bidrager til at omsætte oplæringen i praksis
Oplæringsplanen fokuserer indsatsen der, hvor effekten af oplæring kan blive størst
![](/media/1pqjoibl/istock-1014151518.jpg?rxy=5576519916142557,4025157232704403&width=720&height=400&rnd=133620666076300000)
Hvordan de vigtigste oplæringselementer identificeres
De vigtigste oplæringselementer understøtter de rigtige KPI´er
![](/media/guzl2vha/istock-1151860344.jpg?rxy=0.4901347030638763,0.3802028817546134&width=720&height=400&rnd=133620668889970000)
Hvordan du opnår forretningsmæssige gevinster med struktureret sidemandsoplæring
Start hvor der er en forretningsmæssig konsekvens af, at opgaver ikke løses hensigtsmæssigt
![](/media/e0wozisf/shutterstock_602578049.jpg?rxy=0.49363727470273294,0.18023472662103554&width=720&height=400&rnd=133620679719070000)
Hvordan du undgår at hverdagens drift bliver den største fjende for oplæring
Med det rigtige ambitionsniveau signalerer ledelsen, at oplæring er vigtig og skal gennemføres
![](/media/fayf5c44/istock-484376376.jpg?rxy=0.19057547277376902,0.15392847456881703&width=720&height=400&rnd=133620674239100000)
Hvordan du fastlægger rammer, fokus og omfang af oplæring
En konkret træningsplan giver et realistisk og fælles billede af, hvordan oplæringen skal gennemføres
![](/media/bjwhp0we/istock-1014151742.jpg?rxy=0.20209349768149426,0.31269543464665417&width=720&height=400&rnd=133614628911430000)
Hvordan du definerer mentorens rolle i struktureret sidemandsoplæring
Den medarbejder, der har det samlede ansvar for den nye medarbejders oplæring, er den vigtigste person
![](/media/d1snhdaz/istock-483565033.jpg?width=720&height=400&rnd=133620665997030000)
Hvordan du definerer medarbejderens rolle i struktureret sidemandsoplæring
Det klogt, at den nye medarbejder i starten alene skal koncentrere sig om at lære. Andre tager ansvar for hvad, hvordan og hvornår
![](/media/4kjelale/hero_cropped.jpg?rxy=5,5&width=720&height=400&rnd=133051971006770000)
Hvordan du definerer lederens rolle i struktureret sidemandsoplæring
En leder skal skabe forudsætningerne for et godt oplæringsforløb
![](/media/uidcvtvc/stocksnap_vllqyc3saa.jpg?width=720&height=400&rnd=133620666027030000)
Hvordan kompetencestyring bliver værktøjet til at sikre kapacitet og fleksibilitet
En kompetencematrix er det operationelle værktøj til at skabe overblik over hvem, der kan sættes til hvilke opgaver.
![](/media/qdwatj3d/istock-974695328.jpg?rxy=0.5021886545171717,0.30971045513671996&width=720&height=400&rnd=133614628140130000)
Hvordan struktureret sidemandsoplæring sikrer, at instruktioner anvendes i praksis
Instruktioner er det værktøj, der bidrager til ensartet oplæring og udførsel af specifikke processer.
![](/media/4jeje4bt/istock-1069360792.jpg?width=720&height=400&rnd=133506446331530000)
Hvordan struktureret sidemandsoplæring understøtter IATF 16949
IATF 16949 handler om at sikre kvaliteten, og medarbejderne er en væsentlig ressource i kvalitetssikring.
![](/media/zdmpk2iz/stocksnap_vllqyc3saa.jpg?width=720&height=400&rnd=133069451063270000)
Kompetencematrix - Hvorfor og hvordan?
Hvorfor og hvornår skal du bruge en kompetencematrix? Hvordan skal den bygges op? Hvordan bør den hænge sammen med træningsplaninger?